Pages

Saturday, March 19, 2011

Kalau Makwe & Pakwe da mule berkira

Story 1:
Makwe: 'Awak, awak boleh tak belikan saya cincin emas hadiah hari jadi nanti?'
Pakwe:'Banyak la awk punya emas. Cincin suasa kalau saya bagi pon dah kira okey tau.'

Story 2:
Pakwe:' Nanti awak dapat gaji saya nak pinjam sikit ek. Saya nak beli motor baru'
Makwe:' Eh, eh, awk ni! dapat gaji nanti say nak beli motor jugak la.'

Story 3:
Makwe: 'Bila awak nak ganti balik duit saya yang awak pinjam hari tadi? saya nak pakai la'
Pakwe: ' Hekeleh! ambik balik la. Saya bole pinjam kat orang lain la'

Story 4:
Pakwe: ' Semalam saya bayar makan tengah hari, hari ni awak pulak bayar okey'
Makwe: ' Abih tu yang hari - hari saya beli makan pagi tu sapa nak bayar?'

Story 5:
Makwe: ' Awak. malam nanti jangan lupa call kita ye. Call tau awak, kita tunggu.'
Pakwe: ' Kredit saya tinggal 5 sen jer , kalau awak nak saya call awak topapkan la'

Story 6:
Makwe:'Mamak kasi air tembikai, abang nak minum air apa?'
Pakwe: 'Abang pon nak air tembikai jugak la... mamak straw kasi dua aa....'

Story 7:
Pakwe: 'Nanti kalau Zul kena nombor ekor, Zul belikan henpon baru yang ada 3G'
Makwe: 'kedekut! duit haram baru nak belikan ke? terima kasih jer la..'

p/s:kalau dah nak berkira sangat baik jangan kawen ok.huhu..

Tekan kalau suka .

1 KoMen KoWg?:

are_jah91 said... [Balas Komen]

conclusion nye,,,jgn ade pakwe @ makwe....myusohkn je ork??hehehe