Pages

Thursday, April 21, 2011

Hidup untuk apa?

Salam...
pernah tak korang terpikir.. sebab apa kita hidup atas muka bumi ni?
pernah tak walau sesaat korang muhasabah diri korang untuk renungkan persoalan ni?
kalau tak pernah...
renung - renungkan lah..
kita manusia nie.. banyak melakukan dosa..
iman kita nie diibaratkan senipis kulit bawang..(tak kisah le bawang merah ker bawang putih ker)
tapi..... tahukah apa sebenarnya matlamat kita sebagai hamba ALLAH nie hidup??
adakah untuk mengejar kekayaan yang bersepah kat atas dunia nie??
or mencari kebahagiaan dengan mejalin cinta sejati dengan pasangan?? kononnye....

tapi ingat!!!
setiap tingkah laku..
setiap gerak geri kita..
walaupun cctv tak dapat merakam..
ingat ALLAH itu maha melihat!!

hurm..aku sendiri kadang - kadang terleka dengan keindahan hidup kat dunia yang sementara nie..
tapi... aku harapkan aku tak akan terus hanyut dibuai dengan keindahan yang sementara ni.
ape yang aku nak??
yaa...aku nak kan kebahagiaan yang berkekalan..yang berpanjangan...tiada pengakhiran..
camna aku nak dapat??
hmm... tepuk dada tanya iman...
dimana ada kemahuan di situ ada jalan...

wssalam...

Tekan kalau suka .

0 KoMen KoWg?: