Pages

Sunday, January 30, 2011

Kisah 'TIC TAC'

Minggu lepas ada satu kisah yang mmbuatkan Mr.O tergelak n dalam msa yg sama dihambat rasa bersalah.. =P

ok Flashback bermula ke mggu lepas pda tarikh 25/01/2011 n pda ari Selasa..
aritu aku mgajak kwan perempuanku a.k.a kwan baikku..=) (jgan salah aggap!! tak psal2 ada gosip lak
nnty)


biar Mr.O mnamakan dia MOK (bkan nama sebenar) =)
sebab skrang nie aku suke memanggil dia dengan panggilan camtu..mujurlah dia tak kisah dengan panggilan camtu..
lagipon bagi aku sangat comel panggilan tu... =P
Ok dalam minggu tu..kitaowg ada exam dan aku lak lagi bnyak exam dari mok..HAHA
so exam yg pling dekat ialah 'STATISTICS'.

apelagi..buku statistics yg besar lg berat tu la kitaowg stdy..
tp sblom kitaowg stdy tu aku ada terbeli something kat Kiosk..
aku beli 'TIC TAC'..(gule2 yang dingin)

ok..mok n kwannye Sue (bkan nama sbenar) duduk bertentangan dgan ak..
so..ak pon kluarkan la tic tac yg baru dibeli tu..
saje nak mkn ntok mghilangkan rasa mgantok..yelah da dlam library tu mcm kat ktub utara da..sjuk smpai rasa ke tulang belakang!
so aku pon mghulurkan kepada Sue..kmudian Sue mgambil sbiji..
dan kmudian beralih pula kepada mok..

Kemudian mok pon ckap kat aku.. 'eh org tak mkan la bnda2 yg berangin nie, dah lupe la tuh org da pernah ckap kat awk'.. pergh...rasa sedih apabila ditolak pelawaan nie..(gedik kejap)
smbil2 aku mnarik muke masam sbb ditolak pelawaan..
aku pon ambik sbijik dan msokkan kdalam mulut...

tak dinafikan Tic tac tu sgat2 berangin...
stiap kali mnarik nafas akan terasa kedinginan di dlam mlut serta hidung..
ttba aku trasa hndak mmpelawa mok skali lagi..
smbil mmbuka pnutup Tic Tac dan mghulurkan ke arah mok..
aku berkata 'mok amik la satu, cube la..sdap taw!'
mok ckap 'iskh, tanak la.owg tak suke dari kcik lg taw'
aku tak mgalah 'alah..try la satu jer..hehe..'(smbil2 wat muke comel)

tnpa diduga mok ckap 'ok bak sini satu'(eceh dah mcm mgarang novel,al mklumlah..sjak akhir2 nie ske bce novel)
dan aku pon apa lagi..cepat2 la bagi kat dia..
dan aku mmperhati stiap gerak geri dia..
mok bgaikan kanak2 yg takut untuk menelan ubat demamnya..=P
dengan mnarik nafas yg dlam.. mok memaksa mgulum tic tac tu..
sbb aku tak bg dia trus tlan..cmne nak rasa nikmat dingin tu kalau trus telan..

Aku menunggu dengan pnuh kesabaran..so selepas beberapa saat..
wajah mok dah bertukar..mok bgaikan tergigit cili..
dia mencari2 air..dan wajahnye bertukar merah! matanya jgak mnjadi merah seperti Hulk yg mencari mangsa untuk dibelasah.=P

pada waktu tu..sumpah aku tak tipu..aku berasa tersangatlah cuak dan takut..
sebab mok nie ada masalah ksihatan..so aku takut sebab akulah dia akan masuk hospital..
lekas2 mok capai botol air dan meneguknya..
selepas satu tegukan..wajahnya mnjadi lg merah..
yela..bila gula2 dinging tu terkena air..lagilah terasa kedinginannya..

agak lama ak terdiam..sebab cuak,risau dan takut terjadi apa2 kat kawan baikku nie..
setelah gula2 itu habis ditelan.
mok mengibas2 tngannya di depan mukenya.. bagaikan boleh menghilangkan rasa dingin di dalam mulutnya itu..
dan berkata 'awk jahat! knakan orang..,repot kat amoi!'
haha...time tu aku dapat mengagak mok da kmbali normal..
hehe..time tu aku suda tergelak2 dalam kecuakan... dan meminta maaf berulang kali...

nasiblah mok nie pemaaf orangnye..hehe.. thats why aku suke berkawan dengannya..=)
lepas pada peristiwa tu aku sntiasa mnyakatnye dengan gule2 Tic tac tu..hehe..
dan malam tu jgak aku kne sound dengan kawan baik mok,amoi!
amoi pon kwan baikku jgak..
so, aku kne marah..ak pon buat2 rilek jer..bagaikan tak bersalah..haha..

last2 aku mengalah dengan amoi..ak tahu amoi sangat menyanyangi mok..
aku dpat lihat dari keakraban mereka sebagai teman..
kemudian skali lg ak mminta maaf kepada mok..
dan berjanji dengan amoi ntok memegang amanahnye iaitu untuk menjaga kwan baikknye mok!

THE END
p/s:ingin mencuba mengarang seperti novelist..=) sekadar suke2 wlupon minatku terhadap novel agak tggi..tp kraya pnulisanku masih lg mentah..

Tekan kalau suka .

0 KoMen KoWg?: