Pages

Monday, August 10, 2009

oH PemInTA seDekAH...

salam....
fuhh...akhirnya berjaya gak aku msok kembali lam dunia blog nie..
stelah hmpir 2 blan tgglkan..
argh...mmg rindu..
so..
kali nie ader satu post yg menarik dari Mr.O..
so enjoy it...


Hari tu memang ceria untuk Ajoi. Beliau sudah cukup duit untuk membeli kereta baru. Baru untuk dia, sebab dia adalah pemilik yang baru, walaupun kereta tu dah dijual oleh penjual kereta terpakai. Dalam perjalanan ke kedai kereta terpakai, dia singgah sekejap ke Pasar Tani untuk membeli sedikit minuman. Terpandang olehnya seorang peminta sedekah yang cacat anggotanya. Dihulurnya RM10 sebagai sedekah.

Hampir sampai ke kedai kereta terpakai itu, dia mengira semula duit yang ada. Ahhhh... tak cukup RM10 dari harga yang dipersetujui semalam dengan tauke kereta terpakai itu. Tanpa berfikir panjang beliau berpatah balik ke Pasar Tani dan berjumpa kembali peminta sedekah.

Ajoi: Encik... saya minta maaf. Saya macam buruk siku je... rasa segan nak cakap
Peminta Sedekah: Kenapa nak?
Ajoi: tadi saya sedekahkan pakcik RM10. Saya nak minta duit tu balik
Peminta Sedekah: Kenapa nak minta balik?
Ajoi: Saya tak cukup RM10 nak beli kereta
Peminta Sedekah: Kereta apa anak nak beli?
Ajoi: Proton je pakcik
Peminta Sedekah: Oooo... kalu macam tu ambik la balik duit RM10 kamu. Ni duit RM20
Ajoi: Kenapa pakcik bagi RM20 lak. Duit saya cuma tak cukup RM10 je...
Peminta Sedekah: Lagi RM10 tu anak belikan pakcik lagi sebijik la Proton tu.... nak juga pakcik pakai kereta Proton..


so..
cmner??hee..
tggu la post terbaru...

Tekan kalau suka .

6 KoMen KoWg?:

+fALl fOr yA+ said... [Balas Komen]

lolx...
apa yang ang post nie odeng?
pening ka? haha

^inas^ said... [Balas Komen]

hahha very nice one.
i enjoyed. :-p

PriNceghOstz said... [Balas Komen]

azwan-oit..haha asal aku lak yg pnink
sja la..haha..
kasi meriah..

PriNceghOstz said... [Balas Komen]

inas-hehe...thanxz 4 enjoy it

atok said... [Balas Komen]

bajet lawak? haha

PriNceghOstz said... [Balas Komen]

atok-hahaha..
bese la..
lwak gak en..huhu