Pages

Saturday, April 11, 2009

PerIstIwA BerSEjArah..

Sbb per peristiwa bersejarah???
da story start cmni...nk dipndekkan n mmbuatkan smua pham la....Mr.O tingin blik Kg kat Guar.Chempedak....alah dkat2 ngan pndang tuh...haha...buang masa jer aku terang..bkan ader owg taw pon..hehe~


Hajat dihati nie mmg nak mlwat sngat tok Mr.O sbb pas2 jer spm Mr.O xpnah jejak kaki kat sna...huhu...lma kan..so,pda 100409 Mr.O pon blik la...ari jumaat kot...haaa..toi2 ari jumaat...konpEM..!


Pas jumaat tuh rest jup..amik blik tnaga..huhu..besa la ari jumaat kan pnas2..lam kul 3 Mr.O dah siap2 n tnpa buang msa..Mr.O pon bertolak la..hmm..nak dijadikkan cter la..Mr.O nie klu nmpk jln lurus jer..keta xbyak..haa....aper lgik mai la angin rempit..hak2...cmer xdak la aksi scorpion ker superman ker cmer tnduk ckit jer...huhu..keh2..agak cuak la sbb xsgka lju gak motoku..huhu


lbih kurang 40 mnit dah smpai..huhuhu...agak cpat la..sbb perjalann besa mkn msa sjam stgah oww....huhu..deraish kan2???erm...smpai jer rumah tok xdan Mr.O nak twon drik moto dah kna sound ngan maksu...ishk3..nie la slah stu sbb aku xnak alek kg..ishk3..hai..tp dah rindu sgat alek la gak....


Mr.O mmg bajet dah kna mrah.awt ngan daknyer.. rmbut nie pnjang bai...huhu..smpai2 jer xdan Mr.O nak bkak helmet...kna la ayat pedas cm smbal belacan nie..'tudIaaAaAAa~~~ (panjang oww mksu Mr.O tarik) nie rmbut llaki ka pompuan...!!' pelik ak??xbkak ag helmet tp dah kna??hahaha.....sbbnyer rmbut pnjang kot blakang...sbb tuh mksu kata cmtuh..adesh..benanah la tlinga kna leter...kot la mksu nak smbut anak buah dia blik mlwat..haaa...nie x..xjmput msok pon...lanyak twos dpan pntuh tuh...ishk3..tok pnya pasal.than jer la..huhu..


Tuh stu msalah...ttber dia tnya lak soklan btolak kul bper...hmm...yg aku pon nyon..xpkir dlu sblom jwab...slmber jer aku bg..kul 3 (dgan nada slmba xbersalah).perghh..klu tdik kna smbal belacan...ha nie kna lak smbal petai..aduiyai.....mau xhingaq...dia kta cmni lak..'ang nie bwak motow cm pelesit??cpat sgat smpai...hai,laju sggoh!'
pergh~..aku pon trpaksalah cari alasan nak cover..huhu..


aper lagik...terpaksalah aku mohong sunat..huhu..glew klu aku xmohong sunat akibatnyer aku leh kna jgkitan tlinga berdarah kowg tau..huhu...
Mr.O pon kata la 'arini kan cuti keta xbyak,so xla sesak sgat jalan...huhu'(smbil ckp lam nada mlwak)..=p


setel mslah tuh..lega la ckit hal ni...huhu..kg Mr.O nie atas bukit..so xdak mslah la biler mghadapi keadaan hujan yg xmnentu skunk nie...dah nmer pon kg kan..so,pham2 la..bowink la..nsib la ader 'cyangku' nie..ha...dia la yg tman Mr.O kat kg,smlman....aper agik men game la..hahaha..


dlam dok syok layan lptop baru ni...ttbe mak Mr.O kol..ishk..apsal lak Mak aku nie..hai..xper la...dia smbg ngan maksu ..Mr.O lak dok mlyan perangai spupu yg still kecik2 n nakai..pergh buas siot..abesh2 jer dowg cakap Mr.O tnya la asal mak tpon...haa...
nie stu agik peristiwa bersejarah...maksu ckap kg dah bnjir...xper..aku xterkejut..sbb dah byak kali bnjir..cme xtwok jer..tp biler dia kta umah Mr.O dah msok air..twos tkjut..sbb pling twok bnjir kat kwasan Mr.O pon xla smpai umah aku pon msok air gak..but this time kna la...ishk2..twos dok xsng..tpkir aper la family aku nie wat skunk..msti ngah sibok usung barang..ishk2..aku anak yg besar nie xdak wktu dowg perlukan..ishk2..sdih glew..


Esoknyer lak Mr.O blek la umah ptang sbtuh tuh Mr.O tgok abesh kg,jdik bau lumpur,smua kotor,umah Mr.O pon dah jdik semak la sbb msing2 kalut nak larikan brang drik air..n agak sdih la tgok smua tidow bkan sbb per sbb dowg pnat sgat smlm smpai kul 3 xtidow2..


erm...
cmtuh la..peristiwa bersejarah yg berlaku kat kg halamn Mr.O sniri..tp yg penting smua xdak paper..huhu..mner taw kan ader kes kna bwak larik air ke..huhu..nsib la bnjir xmcam tuh..syukur la..mgkin arinie Allah nak mguji kmi...kmi terima aje ngan redha n tabah jer...

p/s:(sowiela sbb xdak gmbaq nak upload...Mr.O kalut kmas rumah n agkat brang...k!)

Tekan kalau suka .

2 KoMen KoWg?:

nama.aku.lynn said... [Balas Komen]

eh mr.o!!!
kmpg kt GC ea??
smeeee laaaa!!!
hahahah...
tp atok n nenek da xde....
tp..tiap2 taun mmg blik sn!!

p/s:xsngke jmpe org skmpg...hahah

PriNceghOstz said... [Balas Komen]

owh yeker???erm..dok blah mner ek??huhu..
nmer per?