Pages

Friday, January 30, 2009

Our AdVenTurE Is beCome More INteResTing N FuN!!

Yaaaaaaaaaaa........
wlopon kitaowg dah merantau sjauh nie..dari kedah ke perak n dari perak ke KL..
agak2 mmenatkan...
aku mnulis blog nie swaktu aku dah tiba kat kedah dah...
skadar ntok mnjdi sejarah hidup aku ntok dikenang..
nak dijdikkan cter...pas kitaowg smpai sner (KL)...mner la ader arah tju...
mujurlah..ader seorg jejaka yg bermurah atie nak menghulurkan bntuan kpada kmi setibanyer kmi kat KL...beliau ialah ABG sHAH..aLhmdulillah la..ALLAH tmukan kmi ngan dia..
kmi da gak tmpat nak melepaskan Penat lelah setelah 4 jam diats moto EX5 kwanku dari perak...

nie la gmbaq beliau..nsem??hehehe...

stibenyer kmi kat sna...kmi pergi la ker KLCC..pergh..bkan nak kata kmi perak ker aper...klu kmi datang ngan family len la..deowg smua dah tau jlan2 kat cni..nie kan kmi...budak2 ag..(muda2 ag)..xpernah mearantau mggunakan kudrat n modal sniri dan yg penting MOto sniri...(huhuhu)
setibernyer kat sner...erm..kmi tersilap amik jalan kmi msok tmpat parking kat KLCC..hehe aper lg...dah msok jln sehala la...nak ptah blek xleh..so kna la msok gak..pdahal xparking pon..xpasal2 2 ringgit mlayag cmtuh jer..adui...senak2...

nie amin,abg shah n aku...........

Abg Shah amik kmi kat masjid KLCC..n bwak la kmi g mkn2..LPoR gler la..dah bjaln Jauh..erm...dah la bru jmpa dia..dia lak kna blanjer..hehehe..(sowie la Abg shah mnyusahkan jer)..klu ikot mlas la nak nyusahkan...tp rezeki jgan ditolak...keh3...
pas mkan..kmi g la umah dia..Follow dari blakg kereta dia..nsertibernyer kat umah dia kat TMN kERAMAT..aper lg...lega yg teamat la..sbb leh turun dari moto..hehe..kmi mndi2 la dlu sbb nak bg fresh ckit..besa la nak moto kan...asap2 kenderaan len kna..smua tuh kuman tuh..hahaha...(jga ksihatan la KOnonyer..)

Esok tuh..kmi sjer la nak round2 KL..hmm..nak tgok aper yg besh sgat..hehehe...
abg shah la bwak kmi,,nak arap kmi pi sniri mmg susah la..dah la negeri owg..wat pala nnti jdi kot len plak..kmi pon nek la keta ker setiawangsa..nek la LRt n MoNOreL..smpai la ke tmpat kmi nak g...First place kitaowg g LOW YAT la..sjer la..dgq kata sner murah2 jer brang..yg xbeshnyer byak kdai ttop sbb raya cina kan..hai...kat cni,kata abg shah kna la pndai KEcek...klu x mmg mhal la..hahaha
paper jer la..kat sner ader la sowg mamat nie ttber jer bg kat aku sim kad free..aku pon cm besh jer...trus msokkan lam poket..he..pastu ingat nak blah la..then amin ajak msk lam kdai tu la..xabes ag..rupanyer ader promotion disebalik dia bg kmi sim tuh..cit!! kuang asam toi..celcom ader wat promotion..sim kad CEP..per tah..pnjang berjela...cm besh..tp kitaowg blah la pas dia abes trang sbb save bajet la...sowie la Bro!!xdak rezeki ko..hehe..xper cm ko kata kmi xnak nnti der owg len nak..so,aku pon bg la blik sim kad tuh..hehehe..ingat dpat free la..aper la...len kali nak terjah bg la salam...

pas tuh g la TIMES SQUARE..mpa kwan aku jup..nong.erm...dia dah btambah tggi la..hehehe..(lwak jer NONG)..
erm..sjer la..
kmi round2 lam tuh..xdak per2 pon..mlas la nak men2 kat citu mahal gler.hehe..kmi just g men bowling kat situ jer la..leh than mhal la hrga dia.abes RM17 tmbh plak ngan nong plak..dia xbwak dwet byak plak..aku la kna byar..RM17..pergh..mau xlri bajet..tp xper lam dua2 game tuh yg besh nyer aku mng..sowie la amin,nong n abg shah...kowg train dlu..hehe.(jgan MRah)..

pstu kitaowg g la KLCC..yg beshnyer berjalan...dari PAVILION tuh la smpai la KLCC.
kononyer nak tgok pmandangan la.hehehe..padahal...(pham2 jerla)..abes kat BOLING..wakaka..
pergh..mmg penat la..xpyah dok ckap..bkan dkat nak smpai sna..lma gak kitaowg berjalan..nseb la aku bli air 100 PLUS..ader gak tnaga.he...(cam besa jer aku qasa).
kmi lepak kat sna la..smpai mgrib gak ler...dan la jmpa kwan NONG..cucu NIK AZIZ..tp xla mcm sgat..hehe..borak2.pastuh dkat2 mgrib kmi blah la...nak g KL sentral jup..nak jmpa abg sHaHid...
ex-maahad gak..hehe.
tp yg beshnyer dia bwak pasangan la..hehe...hai.leh gagah anta noh abg shahid...xlama lg kmi merasa nsik minyak ler plak..hehe..

ABg SHAH kter nak kna blik plak UIA sbb dia ader klas Esok tuh..
aduh.. abes tuh kmi nak dok mner??aper lagi...kna la ikot..haha..terpaksalah jdik penuntut UIA..hehe..scara *****..alah...wat xtau jer..blakon sat jer..sbb aku mmg tringin gler nak msok UIA nie..besor tuh xpyah ckap la..hehehe..
kmi just dok lam bilik la..smpai2 tuh aku xtidow pon..
layan tenet jer...diowg dah terap abes..xper la..wlupon bilik tuh kecil nseb la leh gak aku tidow..thanxz abg shah.bg kmi tmpang..cian dia dah la bilik dia.dia plak kna tidow atas lntai..kejam2..tp dia yg nak..hehe..

nie bilik dia...kmas x??tp kitaowg sepahkan.hehe..


pagi tuh..amboi...lewat lg subuh..hai2 per nak jdik...hmm...abg shah g la kelas..kmi dok lam bilik la.nak kuaq pon tkot kntoi la.sbb kmi nie kan dak sni..tp abg shah kta wat xtaw so wat xtau gak la..dia bwak la kmi mkn chiken chop..adus!!aku mkn jer..nseb la murah...RM5 spinggan..leh gagah la gak...hai..nie amin nyer psal la..mengidam lebihkan owg mengandung...aku ikot la..xkan nak tgok jer kot..hehe..mlm abg shah swoh la g swimming..dia bg student kad dia..aku nak pi la gak..tp amin xnak..so,aku xnak gak ler..aper la amin nie..kira nak men laptop jer..tau la nak blas dndam, aku men smpai ko ttdo smlm pon.hehehe
xper2..kmi stil hepi jer..wlupon dok lam bilik jer 24 jam..

meja studi yg dijadikn tmpat lyan laptop..(huhu)

esok tuh lak..cam besa la..kmi dok lg lam bilik...xtau nak g mner..pas abg shah abes kelas dia bwak la aku ngan amin g kat TESCO,amin nak jmpa kak angkat dia jup..hai,aku jer yg xdak kak angkat..(jeles la)..
yg kak dia plak dok promote kat aku keja yg dia wat..swoh aku keja ngan dia..mlas aku...dah la kna keja ngan diowg..aku dok kdah la...pyah skit..mmg cam besh jer keja dia.xp wat xlyan jer la..hehe..
pstuh blik la bilik....kmi dan la p psar mlm blkg UIA tuh..pergh..cam2 ader..aku bli cendol jer..qsa cm aper tah..skit perot aku...abg shah la ajak..

hmm..
esoknyer plak..aku n amin g men bowling ngan abg Fahmi kat ampang..KAt TROPICANA..
murah jer citu..RM3 jer...kmi tibai smpai 4 game..hehe...sjer la.
aku bltih wat swing..hehe..bkan sng..tah bper kali msok longkang pon aku xtau la..time mai aku roger la sowg ag mmber bek aku time skul dlu..NaUfAL..pergh.ridu gler la kat dia..dia mai ngan awek dia..tuh yg xtahan tuh..mai Tayang plak..aku dah la xdak lg..pergh...terbakar2..kmi men la..sjer la biaq diowg mng..aku dah mng dah ritu..(padahal ALasan)..=p
erm..mlm nie wat kali terakhir la kmi lepak ngan abg shah..
dia bwak mkn kat stu tmpat dia la..nmer per tah...restoran DEeN's kot...leh gagah la kat situ..sdap gak..hm..
blek tu twos tidow...

abg shah n aku...gmbar kenangan la....

nie plak amin(wat cute) n abg shah

alas perut sebelom bertolak pulang ke kedah...huhu

hari jumaat 30 aribulan januari 09,
kmi pon dah lma kat cni..so,kna la blek sbb kmi pon ader komitmen kmi ngan kerja msing2..aku ngan kerja aku...amin ngan skul dia..(dah la lap 2 arie)..n abg shah pon ngan kerja dia la lamUIA tuh..mner la kmi tau.kmi kan dak U..=p
pagi..aku ngan amin bersiap2 la..kul 9 kmi bertolak pas salam2 smua abg lam bilik tuh....adeH!!! terasa berat atie la plak nak blek..besh dok sna..erm.tp terpaksa la..sbb kmi pon xnak la nyusahkan abg shah dah..dia pon xsiap2 ag kerja dia..slama kmi dok citu mner dia wat paper pon keja dia.hehe..smua sbb kmi la..(sowie ek abg shah).nyusahkan jer..
pas tuh aku ngan amin bertolak.kmi bertolak kul 9 pg..
kmi sggah taiping ntok myg jumaat..kmi smpai kat taiping lbeh kurang kul 1 la..
pas abes smbhyg x tggu aper dah...kwan2 aku kat cni smua bz..aku gan amin berangkat trus la...lbeh kurang kul 3 la..pastu kul 5 bru smpai kedah...pergh..pejalanan yg meletihkan..


betol owg cakap...bkan destinasi tu yg menyeronokkan...tp perjalanan untuk smpai ke destinasi itu yg lebih2 meyeronokkan..dan merasai perasaan itu lebih menyeronokkan dari mendengar daripada owg lain..

Tekan kalau suka .

0 KoMen KoWg?: