Pages

Saturday, January 3, 2009

FLasHbAcK EksPeDIsiE MEnDAki GuNUng JEraI 2007



Gambar nie sebelom kmi mndaki lg...hehe..nmpak bersemangat skali anak2 muda maahad nie...
he...besa la...smua dah ready nak mndaki sbb nak fight ngan geng POLIMAS..kira time nie smua nak tnjuk smart la sbb deowg tuh lam 20 lebih umor...pastu ader awek lak..lg lah mnjadi2.....hek2...Pastu Bermulalah kmi nyer pendakian.......

hai......deowg nie sbnarnyer eksyen jer lbih...sbnrbyer time nie still kaki gunung jerai...
aku??time nie aku dah fight ngan geng polimas...kmi fight la sper smpai dlu...hehe...aku xdak lam nie sbb aku bejuang habis2an...
cm tuh la cter dia..hek2..

lam sejam lbih aku pon smpai..
gler cm nak tecabut kepala lutut aku....mmg azab gler nk smpai kat atas pon...sblom nie kitowg dok nek ngan motow jer..mner la taw..skunk nie..pergh..biler dah smpai tuh msing2 sok lwan urut kaki la..hak3...mmg lwak toi..muka smua dah nywa2 ikan...nseb xjdik ikan kering jer..huk4.



ha...nie gmbaq lam khemah..time nie mlm dah..
sbb kmi smpai pon dah mgrib dah..tuh tgok la....pkat dk mkn roti sowg skit..klu nak mkn grand2 xpdan la nak bwak nek gunung....hehemmg mlm nie ltih gler..g pon kmi nie mai xdak aktiviti sgat...just pnuhi syarat ntok amik pgakap raja...



pergh....dan ag aku men nset.hehe..bkan per..mmg bowink...xdak aktiviti aper pon....mlm2 kat atas pncak mmg sjuk gler...xpkai sweater mmg la cari nahas...huhu..tara pkai pon xlrat nak slimut bdan..kmi xtau nak wat per so,berposing jer la..hehehe


nie lah aktiviti kmi....mkn2 n mkn...haha....time nie lbih kurang lam kul 3 pagi....bygkan la..aku xtidow smpai la kul 5...bkn xleh tidow...tp sjer la..bergaayut ngan super saver...time nie still murah lg...RM2 dr kul 12pg smpai 12 tgah hari..ckap smpai pnas tlinga...
bateri pon smpai nek kmbung..tggu msa nak BOOM!! jer...klu x abes sblah muka aku..nseb la xjdik cmtuh...


cntikkan????nie lah pmndangan dri atas gunung jerai..pergh..mmg besh gler la..lwa jer..pg2 pon sjuk gak...kabus dok belai muka jer.....mmg xleh lpa ag kngan aku......




nie kmi bgambaq sblom blik...kmi dok sni smlm jer..bkan xnak dok lma2...tp dok smlm pon owg dah cter mccm2 dah sal sni..he.(TkoWT~!)tp MMber aku tuh wat spoil leh...ttop lak mka aku..adeh tnsion toi...xper la..mmber pnya pasl..kita sbaq jer la..xkna nak tolak jtuh dnung kot..uh nmernye mmbunuh...hehehe


sblom kmi twon...bca lah doa dlu...sbb kmi nie xtaw lg nak jdi aper..so kna la berdoa...FItri muZammil la yg membaca doa....kmi mengaminkan jer..hek2..kmi smua kot tgga knari....


nie gmbaq kat sign board...bkti kmi nek gunung jerai...mner la taw kan..kowg yg tgok nie xcyer..hehehe...
sjer la..


time kmi twon tuh...sesat.tnsion gler....mmg jauh gler jln yg kmi amik....xkluaq kat jln yg spatutnyer...kmi geng blkang nie tnsion la..sbb owg yg bwak kmi nie (aim) wat pala leh...padahal aram xreti pon...tnsion toi...dgan cuaca lmbap.. pergh!!..mmg wajib la kna pacat...ishk2...
xtau la nak wat per....smua pkat redah jer...
alhmdulillah..nseb la slamat smapai...


hmm..elok2 kmi twon jer kmi jmpa air terjun...tggu lgi..smua time nie mmg ltih gler..n peluh gler2...so,smua nak mndi la...he..tmpat nie nmer per tah..kmie mndi jer...redah wat xtau jer...mmg besh gler.ilangkan sgala tnsion ngan mmber2 yg wat pala td..huhuhu

biler dah abes cmping so kmi smua berangkat la pulang...pergh.lm bas tuh smua pakat terlena abes...letih gler....
nie bg mmber2 aku yg terlpas bas...deowg blik mlm...time tuh aku blek ptang.smpai time nak dkat2 mghrib...aku dah smpai umah dah pon time deowg bru blek nie..deiwg nie terlpas bas pon sbb mndi lma sgat..hahaha...pdan mka..sper swoh...dah la ptg tuh hjan..aku smpai bsah kuyup la...nek bas air cond lak...pergh..smpai ke tlang sum2 la...


SLiDeSHOW EksPEdIsi GUnUNg JEraI!

ha nie aku tnjuk la...slideshow..nak tgok lam blog aku leh.lam youtube pon leh.xdak mslah..dua2 pon ader..smua nie kngan yg mmg bez dlm hidup aku....

Tekan kalau suka .

0 KoMen KoWg?: